סוף שבוע אורבני בירושלים- ביקור באקווריום, שיטוט בשוק מחנה יהודה, קפיצה לפארק המפלצת ולינה בעיר

לא נעים להודות בזה, אבל אני לא ממש מכירה את ירושלים. זת'ומרת, יצא לי בעבר לבקר בעיר העתיקה, הייתי ביד ושם וגם בכותל בטיול שנתי או שניים ואפילו התקבלתי לאוניברסיטה העברית ללימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות (ובסוף בחרתי לי בדרך אחרת), אבל להכיר אותה באמת, על האתרים השווים, המקומות המומלצים והפינות הקסומות? ממ.. זה עדיין פחות יצא לי.

וזה מוזר שאני לא ממש מכירה את ירושלים, כי בכל זאת מדובר בבירה ואני יכולה לומר די בוודאות שאני מכירה ערי בירה של מדינות שהן לא שלי טוב הרבה יותר. זרקו אותי בבודפשט ואדע בדיוק איך להגיע לאנדרטת הנעליים, באיזו שעה חילופי המשמרות בפרלמנט ואיזה מסעדות מומלצות בכל אזור אבל בירושלים.. אני בספק אם אדע לכוון מישהו להר הרצל.

וזה חבל שאני לא ממש מכירה את ירושלים כי היא אמורה להיות עיר די מגניבה, עם כל ההרים שלה והאוויר הצלול והדתות השונות והמגוון.

אז החלטתי להתחיל ולהכיר אותה, קצת כמו תיירת אפילו, כי אף פעם לא מאוחר מדי וכי במקום לחלום כל היום על טיולים בערי בירה אחרות, הגיע הזמן לטייל קצת בזו שלי. זה גם קרוב יותר, גם אפשר לעשות את זה עם אוטו וזה אמור להיות זול יותר ( אל תתפסו אותי במילה, אבל בואו זרמו איתי שניה על הקונספט).


אז סגרתי לנו שישי- שבת משפחתי ירושלמי ממש בספונטניות.

אחרי שהזמנתי לילה במלון חביב ולא יקר, התפניתי קודם כל לרכוש כרטיסים לאטרקציה אחת מתוכננת מראש, בכל זאת, נסענו עם הילדודס. בחרתי באקווריום של ישראל, שממוקם ממש בסמוך לגן החיות התנ"כי, להתחלה מובנית ובטוחה. בכל זאת, אנחנו סוג של תיירים כאן ועדיף לבוא מוכנים.

מה אומר, הגענו עם המון ציפיות והמלצות מחברים, ואיזה כיף היה לגלות שהאקווריום לא מאכזב אלא אפילו ממש להיפך.

אחרי שהשוויתי את מוזיאון הטבע שבתל אביב למקביליו שבאירופה, גם כאן אני יכולה בלב שקט לעשות אותו הדבר ולומר שמדובר במקום מושקע ממש שכיף לבקר בו ושנראה שחשבו על כל פרט קטן כשהקימו אותו.

15

כבר בכניסה התלהבנו מפסל סוס ים ענק העשוי כולו חתיכות קרמיקה צבעוניות. הילדים נהנו לטפס עליו ואנחנו נהנינו להסתכל עליהם מטפסים עליו.

17

ממש ליד הפסל תמצאו בריכה מלאה בדגים מסוג קוי, שהוא זן צבעוני של הקרפיון. אם תבואו מציודים בשקלים, תוכלו לרכוש חופן של אוכל מיוחד שאיתו תאכילו את הדגים והם פשוט יבואו אל היד שלכם בהמונים!!

2

ליד בריכת הדגים, בסמוך לכניסה (או ליציאה, תלוי באיזה כיוון אתם), גבעת דשא חביבה לגלגולים. העברנו שם רבע שעה לפני הכניסה ועוד חצי שעה כשהיינו בכיוון היציאה, תום וגיל נהנו לטפס ולהתגלגל ועשו את זה עד שנהייתה לי כבר סחרחורת מלהסתכל.

3

המוזיאון עצמו בנוי ממספר גלריות ובעיקרון מציג את העולם הימי שקיים בישראל ומורכב מארבעה ימים- הים התיכון, הים האדום, ים המלח והכנרת.

המיכלים מושקעים ביותר, בהרבה מהם יש מעין עמדות תצפית שקופות שמאפשרות להצטלם כאילו ממש בתוכם. מול האקווריומים הגדולים יותר מונחים פופים וכריות רביצה, שמאפשרים פשוט לקחת כמה דקות של שקט ולבהות בפלא הזה של החיים מתחת למים בכיף ובנוחות.

לאלו מאיתנו שפשוט חייבים לתעד הכל, אנשי האקווריום מיקמו ליד מספר גדול של מיכלים כפתורי "סלפיש"- לחיצה עליהם מדליקה אור שמאפשר לצלם תמונות טובות יותר ליד יצורי הים. בדקתי ואכן משדרג את הצילום בכמה רמות.

אז מה ראינו באקווריום? קודם כל, המון דגים! אפילו את נמו ודורי מצאנו. תום התלהב במיוחד מהזהרונים ומבריכת הטריגונים והכי שמח לגלות בה טריגון גור קטן. גיל התפעלה מאוד מהמדוזות ומכוכבי הים וכולנו יחד הוקסמנו מהכריש היחיד שחי כרגע באקווריום, לא גדול ממש כרגע אבל בינתיים חי לבדו באקווריום כי התרגל למצב ועכשיו קשה להביא לו חברה מבלי שירגיש איום. ראינו גם סוסי ים, דג צפרדע מסקרן ועוד המון חיות מלאות בצבעים ויופי.

22

24

18

7

23

במהלך הביקור צפינו גם בשני סרטים, האחד סרט הסבר והשני תיעוד של הקמת האקווריום עצמו, על שלבי התכנון והבניה השונים.

יש במקום גם מרפסת חיצונית עם פינות ישיבה שבהן אפשר לעשות הפסקת נשנושים וליהנות מנוף מהמם של ההרים.

6

בתכלס-

מחיר- 50 ₪ למבוגר, 45 ₪ לילד מגיל 3. יש מבצעים דרך חלק מחברות האשראי, שווה לבדוק. לא זול אבל לדעתי שווה את ההשקעה.

באמצע השבוע יש סיורים מודרכים במקום, אנחנו הגענו בשישי בבוקר ונהנינו מהסברים מפורטים מאוד שניתנו על ידי כמה מדריכים סופר נחמדים שהיו במקום וענו גם על כל השאלות.

כדאי להביא- מצלמה טובה, שקלים לקניית אוכל לדגים, נשנושים לילדים ומשהו ארוך כי קריר בפנים.

למה לא כדאי לצפות? לכרישי ענק או לוויתנים. אומנם מהמם כאן אבל זה עדיין לא sea world  באורלנדו. אולי בהמשך.


התחנה השנייה שלנו בסופ"ש האורבני בבירתנו היפה היתה שוק מחנה יהודה. כמו שצפיתי מראש, אחרי שעתיים של בילוי באקווריום יצאנו מהמקום מורעבים, כך שהיה זה אך טבעי שנחפש אחרי מקום שבו נוכל להרגיע את הבטנים המקרקרות עם איזה משהו מקומי טעייים, ואיפה נעשה  את זה אם לא בשוק?

נתחיל בזה שאני מכורה לשווקים, מכל הסוגים, במיוחד לשווקי אוכל. נמשיך בזה ששוק מחנה יהודה הוא באמת אחד השווים, עם אין ספור הסמטאות המלאות בדברים טובים מכל הסוגים.

11

12

5

יכול להיות שאני אצא קצת לא קשורה ותיכף יסתבר לי שהם מגה סלב שרק אני לא מכירה, אבל נתקלנו בשני החבר'ה האלה שרים באחת מסמטאות השוק והיה לנו ממש כיף לשמוע אותם-

10

בכל זאת, בגלל שהיינו עם הילדים, לא יכולנו לשוטט כאוות נפשנו ולכן החלטנו בשלב די מוקדם לחתוך לסמטאות צדדיות יותר.

שמנו פעמינו לכיוון מסעדת רחמו האגדית אבל תום התעקש שבא לו לאכול סביצ'ה (אירוני במקצת) ובמקרה נתקלתי בשלט כניסה של מקום קטן שהצביע על העובדה שאכן שם נמצא את מבוקשנו. אז וויתרנו על רחמו ונכנסנו ל"דוויני פיתה בר", מקום קטן עם קונספט ועיצוב מזמינים וייחודיים שממש אהבנו! המקום מגיש מנות בשר ודגים בשתי אופציות- סגורות בתוך פיתה או פתוחות על ברוסקטות. אני הזמנתי שווארמת דגים בפיתה שהיתה מעולה לטעמי. דותן הלך על החריימה בפיתה וגם ממש אהב ותום וגיל נשנשו סביצ'ה וצ'יפס טבעות בצל ותפוח אדמה שהגיעו עם איולי, עגבניות, פטרוזיליה ועוד דברים טובים. היה לכולנו נעים וטעים והגדולים שביננו אפילו פונקו בצ'ייסר ערק שקדים תוצרת בית. ממליצה בחום.

21

20

19

דוויני- בית יעקב 6 מחנה יהודה ירושלים. טלפון- 050-4742428. כשר

הנה רשימת חניונים מומלצת למגיעים לאזור השוק עם רכב, כולם ממוקמים במרחק הליכה ממנו- חניון שוק קניון- הרב שמואל ברוך/ חניון החלונות- אגריפס/ חניון השוק- כי"ח/ חניון רג'ואן- מרכז ירושלים עליאש/ חניון שומרון/ חניון השוק- כי"ח/ חניון מגדל העיר- מסילת ישרים.


אחרי שכבר לכולם היה נעים יותר בבטן, נשארה לנו שעה להעביר עד להגעה למלון. בלי הרבה התלבטויות, החלטנו לקפוץ לאטרקציה שמאוד אהובה על משפחתנו- פארק המפלצת (או בשמו הרשמי- גן רבינוביץ'), מכירים?

הפארק נמצא בשכונת קרית היובל בירושלים והאטרקציה המרכזית שלו היא מגלשה העשויה כולה בטון יצוק בצורת מפלצת עם 3 לשונות, שיצרה האמנית היהודייה- צרפתייה ניקי דה סנט פאל בשנת 1972.

אין לתאר את האושר, כל פעם מחדש. פשוט לא צריך יותר מזה. אתן לתמונות לספר-

9

13

8

פארק המפלצת- שכונת קריית היובל בירושלים, על הציר המרכזי המוביל לבית החולים הדסה עין כרם.


את שעות הערב הקרירות והנעימות העברנו בשיטוט ברחובות העיר, שלכבוד שבת לבשו חג. באמת שמשהו באוויר הרגיש שונה, מכובד יותר, צלול.

14

אכלנו במסעדת "פוקצ'ה בר". היה חביב וטעים. מומלץ להזמין מקום מראש.


את בוקר שבת תכננו להעביר בטיול טבע קליל, כמו שאנחנו אוהבים. היו לנו בקנה כמה אופציות- עין לבן, עין חמד , עין יעל, מסתבר שיש המון עינים באזור ירושלים.  אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד- התעוררנו לבוקר של חלושס, והפעם לא מצד הילדים. אני היא זאת שעשתה בעיות, הרגשתי ממש על הפנים. בסופו של דבר העברנו בוקר רגוע באזור המלון וחזרנו הביתה. מבטיחה עדכון על מסלול פיצוי באזור בהמשך.

___________________________________________________________________________

לינה בעיר-

הנה קישור למלון שאנחנו ישנו בו- מלון רמת רחל בירושלים.  לילה לזוג+ 2 ילדים בסופ"ש עלה לנו כ- 1,150 ש"ח, כולל ארוחת בוקר טובה. סוג של קיבוץ בלב העיר. מומלץ מאוד למי שמגיע עם ילדים.

גם המלון הזה- איביס מרכז העיר הוא אופציה מצוינת, מניסיון עבר מוצלח (חדשני ונעים, במיקום מנצח!).

והנה אופציה נוספת למלון מקסים מרשת מלונות אטלס שאנחנו מאוד אוהבים. מיקום מעולה ברובע נחלת שבעה שבמרכז העיר, חניה חינם ואווירה סופר טובה! מלון הרמוני מרשת אטלס. 

למקרה שבא לכם לקבל החזר של 10% על החופשה הבאה שלכם (לא משנה לאיזה צימר או מלון תזמינו), כנסו לבוקינג דרך הקישור הזה  ותהנו מההנחה.

אז אם גם אתם, כמוני, מכירים טוב טוב את מה שמסביב אבל פחות את מה שבתוך, סעו לירושלים. מובטחת לכם חוויה אורבנית נעימה.


ואם כבר בירושלים עסקינן, חייבת לצרף המלצה על הספר "מלכת היופי של ירושלים" שכתבה שרית ישי לוי, שמגולל את סיפורה של משפחת ארמוזה הספניולית החל מהמאה התשע עשרה ועד לשנות השבעים של ימינו דרך חייהן ועולמן של נשות המשפחה והקללה שרובצת עליהן. ברקע הבירה, שמשמשת בית למשפחה לאורך כל אותן שנים. אותי הספר הצליח לסחוף, וכבר די הרבה זמן שלצערי קשה לי עם ספרים. אז ממליצה.


ואם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

 

4 תגובות בנושא “סוף שבוע אורבני בירושלים- ביקור באקווריום, שיטוט בשוק מחנה יהודה, קפיצה לפארק המפלצת ולינה בעיר”

  1. נהנתי לטייל איתך בירושלים. כמוך, גם אני לא מיטיבה להכיר את הבירה שלנו ולא שלא ביקרתי בה, איכשהו היא תמיד נשארת מסתורית ולא ברורה. מצטרפת להמלצה שלך על הספר, גם אותי הוא סחף.

    אהבתי

השאר תגובה