חג המולד בנצרת ובחיפה- להרגיש כמו בחו"ל קרוב לבית

כמו שכבר סיפרתי בפוסט הזה על ברלין, פיתחתי לאחרונה התמכרות קלה לכל הנצנצים, הצבעים, האווירה והאוכל הטעים שסובבים את תקופת חג המולד, ובשלוש השנים האחרונות דותן ואני נוסעים ליהנות מהם בחופשות אירופאיות קצרות ואיכותיות.

השנה תום וגיל כבר מספיק גדולים כדי ליהנות גם הם מכל הבלינג-בלינג הממכר הזה וממה שיש לסנטה להציע, ולכן נסענו כולנו לסופ"ש סובב נצרת- חיפה כדי להתפעם יחד ולשמוח מהחג הזה, שהוא אמנם לא חגנו אבל מקבל גם אותנו ומאפשר גם לנו לשמוח ממנו ולהתלהב.

כדי שלא נמצא את עצמנו נוסעים שעתיים בלילה עם שני זאטוטים עייפים וייתכן גם רגוזים, שריינו לעצמנו כמה חודשים מראש דירת סטודיו באורחן שנקרא "שבט אחים" ונמצא בכפר טבאש, ממש ליד אלוני אבא. מדובר במקום מיוחד ויוצא דופן, שלא יתאים לכולם אבל שבשבילנו ממש עבד. נהנינו מהמארח יזהר שהיה מאוד חביב, מחדר נקי ונעים (אך פשוט ונטול יומרות של צימרים או חדרי מלון) עם שירותים ומקלחת צמודים ומארוחת בוקר נהדרת.

הנה כמה תמונות, שתוכלו להתרשם בעצמכם-

הנוף הירוק שנשקף מכל פינה במקום היה מרהיב והשרה עלינו אווירה קסומה ורגועה והילדים התלהבו מהתרנגולות, התוכים, העיזים והסוסים שמסביבנו.

חוץ מדירת הסטודיו, יש באורחן גם יחידת שינה שממוקמת בתוך קרון מיוחד וגם מבנה של מעונות משותפים לקבוצות. עבור שני אלה יש מבנה שירותים ומקלחת משותף אך נקי ושמור, ממש ליד.

הנה תמונה של הקרון-

וזה האזור הקרוב אליו ואל המעונות המשותפים, עם המון פינות ישיבה ואזור להדלקת מדורה.

שוב, המקום מתאים למי שלא מחפש פסיליטיז של צימר יוקרתי או מלון אלא יכול ליהנות גם ממקום פשוט עם נוף מרהיב ואירוח לבבי. אנחנו ממליצים בחום, הילדים ממש לא רצו ללכת!

הנה קישור לשבט אחים, טבאש.

ואם אתם רוצים לקבל החזר של 10% על החופשה הבאה שלכם (לא משנה לאיזה צימר או מלון תזמינו), כנסו לבוקינג דרך הקישור הזה  ותהנו מההנחה.

ולמי שמחפש מקום טעים וקרוב לאכול בו, אמנם לא ניסינו אישית אבל יזהר המארח המליץ בחום על טאבון פאטמה שנמצא בזרזיר ומגיש מנות שמבושלות בטאבון שנמצא מתחת לאדמה. הוא אומר שהטעם אדיר ושממש כדאי לנסות ואני בטוחה שהוא מבין עניין.

טאבון פאטמה. כביש ראשי, זרזיר. 050-9494969.

נצרת-

אחרי ששמנו את הדברים במשכננו לאותו הלילה ועשינו טיולון קטן בסביבה, יצאנו בשעה 17:00 לכיוון נצרת, מרחק של כרבע שעה מטבאש. כמו רבים וטובים לפנינו, עשינו שיעורי בית מראש והבנו שבימים אלו של טירוף חג המולד, עדיף להחנות את הרכב בחניון של המרכז המסחרי Big Fashion  ולהמשיך רגלית משם. ת'אמת? ממש חששנו מעומסים אבל כנראה שאלוהי הפקקים היה לצידנו ובמזל הגענו ממש בקלות ובמהירות ומצאנו תוך כמה דקות חניה.

כיכר המעיין שבמרכזה עץ האשוח הענק, נמצאת מרחק של רבע שעה הליכה מה- Big. כבר בדרך נכנסים לאווירה, עם רחובות וסמטאות מקושטים, אנשים שמחים והרבה אור מכל הכיוונים. הכיכר ושוק החג שסבב אותה מקסימים, העץ כאמור מרשים ביותר, מכל עבר דוכני אוכל, יין חם, מזרקי שוקולד, בלונים ושאר קשקושים שילדים כל כך אוהבים. ממליצה להביא אתכם כסף מזומן.

טיפ שלי- אם יש לכם ילדים שכבר לא משתמשים בעגלה אבל שיש אופציה שישבו באחת באופן חד פעמי, תעשו לעצמכם ולהם טובה ותביאו אתכם! עגלה לגיל שדרגה לנו את כל ההליכה פלאים, והיא גם יכלה לנמנם לה בכיף בזמן ההליכה בחזרה לאוטו.

אחרי שמיצינו את הכיכר ואת מה שיש לה להציע, התחלנו לחפש אחרי מקום שיעשה לנו כיף בבטן. לא באנו עם המלצה מראש ובמקרה מצאנו מסעדה שקלעה בול לטעם שלנו!!  מדובר במקום של ראזי, המכונה מלך הדגים של נצרת, המציע צלחת דגים בשיטת "אכול כפי יכולתך". הדגים מגיעים מחנות הדגים שלו שצמודה למסעדה והמבחר ממש גדול- ברבוניות, דגים שלמים, פילה בלי עצמות לילדים, כל אלו הגיעו מטוגנים בטעם באמת נדיר ובנוסף עוד הגיעה עוד צלחת עם קלמרי ושרימפס. יחד עם הדגים מוציא ראזי לשולחן כמה סלטים- חומוס, טחינה, סלט תורכי וסלט ירקות. לקינוח אכלנו כנאפה שמכינים במקום שהיתה חמה, טריה, לא מתוקה להחליא וסופר טעימה.

אסכם ואגיד שמדובר במקום פשוט, לא מתחכם וטעים טעים. עבור מי שדגים הם מנת חלקו, אין ספק שמדובר בחוויה בלתי נשכחת. הדגים היו טריים וטעימים, ראזי נחמד ביותר, הילדים התקבלו בשמחה ואכן היה לנו כיף מאוד בבטן ובלב.

הדיל עולה 85 ₪ לסועד מבוגר. אנחנו היינו שני מבוגרים ושני ילדים ושילמנו 330 ₪ סך הכל על ארוחת דגים מלאה לכולנו, כולל 4 שתיה וכנאפה לקינוח.

מלך הדגים, פאולוס השישי 134, נצרת. טלפון: 04-6456425.

חיפה-

אחרי לילה חמים ונעים בטבאש וארוחת בוקר פשוטה אך מפנקת, יצאנו בסביבות השעה 09:00 לכיוון המושבה הגרמנית בחיפה. גם כאן, אולי בגלל השעה המוקדמת ואולי כי היה לנו מזל, לא הסתבכנו עם חניה ומצאנו אחת מהר וממש ליד תחילת הרחוב. אם גם אתם רוצים להגיע עם הרכב ממש למרכז המושבה, כתבו בוויז "שדרות בן גוריון" וחפשו חניה ליד.

לא הייתי בשנים קודמות באזור סביב תקופת החג, וממש הופתעתי לראות את רמת ההשקעה ואת הקישוטים הצבעוניים, מיצבי האור המקסימים, בתי הקפה והמסעדות שלבשו חג ובכלל האווירה השמחה ששררה במקום.

למרות שביקרנו ברחוב בשעות הבוקר והנורות והקישוטים עדיין לא דלקו, היה מרהיב ומקסים. הלכנו לאורך השדרה שמשני צדיה הוצבו עשרות דוכני אוכל עם תירס חם, תפוחים מסוכרים, קרפים, מיצי פירות, נקניקיות בלחמניה ועוד ועוד וגם שטויות סטייל יום העצמאות לילדים, עד שהגענו לשער התחתון של הגנים הבהאים. נכנסנו לגנים ועלינו עד נקודת התצפית התחתונה. הילדים ממש התלהבו.

הנה כמה מקומות לאורך המושבה הגרמנית שמומלץ לשבת בהם ולאכול-

• מסעדת פאטוש- המוסד הקולינרי הכי וותיק באזור, נמצא בבית אבן עתיק ומגיש מנות סמבוסק טעימות לצד שניצלונים. ממליצה לנסות גם כאן את הכנאפה. שדרות בן גוריון 38, 04-8524930. פתוח בימים ראשון- שבת מ- 09:00 בבוקר ועד אחרון הלקוחות.
  • קפה שטרודל- מגיש מטעמים מהמטבח הערבי החיפאי לצד מנות שטרודל חלומי. שדרות בן גוריון 39, 077-7004312, פתוח בימי ראשון- שבת מ- 08:00 עד 23:00.
  • דוזאן- עוד מסעדה סמוכה שמגישה אוכל לבנוני טעים בצד אווירה פריזאית שמחה. בן גוריון 35, 053-9443301, פתוח בימים ראשון- שבת בין 09:00-00:00.

אז לכל אלו שמתכננים ביקור בנצרת או בחיפה סביב החג או שאולי כבר היו, אשמח אם תכתבו לי בתגובות איפה ביקרתם ואם יש לכם עוד המלצות להוסיף!

תהנו!

ואם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

7 תגובות בנושא “חג המולד בנצרת ובחיפה- להרגיש כמו בחו"ל קרוב לבית”